en natt på förlossningen

natten till idag spenderades på förlossningen .
vi kom dit straxt efter 21:00 för att jag hade såna extrema värkar (oregelbundna) . låg med CTG i 30 min, sen undersökning. då var det 2cm kvar på livmodertappen .
återigen CTG ett tag och jag hade otroligt ont. Bäbisens puls var ganska hög så dom ville ha ett längre ctg tills pulsen gick ner till normat igen. vilket det som tur va gjorde ! straxt efter tolv bestämdes det att vi skulle stanna över natten.. fick morfin mot smrtan för att kunna sova och även en bricanylspruta för att livmodern skulle slappna av.

sova gick INTE ! var vaken precis hela natten, yr och illamående av morfinet och hjärtklappning och skakningar av bricanylen . drack vatten till en ren förbannelse och mådde bara skit.. halv nio imorse kom dom in igen, nytt CTG som visade mindre värkar, återigen undersökning. 1,5cm på livmodertappen och 2cm öppen .. då valde vi att åka hem för att försöka sova  .

nu under dagen har jag sovit kanske 20min , och värkarna fortsätter. ORKAR INTE MER !!! vill bara få sova men naee .. imorgon bitti skulle läkaren ringa mig så ska vi boka en tid för ytterligare undersökning o se vad vi ska göra för att underlätta för mig.. usch ! vill bara få föda nu så jag kan sluta ha ont :(

nu ska jag hoppa ner i ett bad sen ska jag o hjärtat örsöka ta igen lite sömn. jag känner mig kyckligt lottad som har en så fin pojkvän som stöttar och tar hand om mig konstant nu . trots att jag gnäller och mår skit .. jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag uppskattar och älskar min Joel Krafft <3

Neeh , nu ska jag ta ett bad och försöka slappna av lite . hoppas på sömn inatt !

Kommentarer
Postat av: Tess

Tänk att du snart ska bli mamma Bea, Helt otroligt! Hoppas att de kommer igång snart och att allt går fint! Ni kommer bli super föräldrar till den lille! Kram / Tess W


URL: http://http://theresewedin.webblogg.se/ @ 2012-02-07 @ 20:06:44

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • Om

    Min profilbild

    RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON