En dag på jobbet

Tänkte visa hur en dag på jobbet är för mig med både bilder och text :)

07:20 klär jag på alla hästar sina "ytterkläder" innan det är dags för utsläpp


Bettan påväg till hagen :)


Pebbles och priscilla var inte intresserade av hagen , utan dom ville bara äta visset gräs utanför ;)


Det var fullt ös på BamBam o Rulle :)


Brandy tyckte det var skönt o komma ut :)



kände mig lite smått bonnig  under utsläppet ;) haha .

Sen är det dags att mocka ! 16 boxar ska bli tömda och sen uppfyllda med ren och fin halm :)



mellan 12-14 kärror per dag :)



sen dags o halma som sagt , går åt minst tre kärror :)
(det här är en betydligt större kärra än den vi mockar med)

före halmning


efter halming


Efter det är klart är det dags att lägga in maten !



dom äter krafft grund på lunchen plus att dom får mineraler

sen krattning av stallgången, vi krattar för att misnka dammet från hamlen  så mycket som möjligt .

före


efter


det är min dag fram tills lunch :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • Om

    Min profilbild

    RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON