gifta sig rikt

jag o joel hamnade i en liten udda diskussion idag , em det där med att "gifta sig rikt" och jag har aldrig riktigt  fått kläm om det där.. jag menar , hur kan man bli tillsammans med en man/kvinna , välja att leva med den personen livet ut, bara för att få det bättre rent ekonomiskt ? finns det ens människor som har så dålig moral ? elller som joel sa som exempel, tänk dig att du är tllsammans med en tjej/kille du verkligen har känslor för, så träfffar du en annan, vars föräldrar eller han/hon själv har överdrivet gott om pengar. skulle man då kunna lämna den man känner massvis för, bara för att vara med en person som har en massa penga ? neee va ?
jag skulle aldrig i mitt liv klara det, jag skulle inte kunna leva med vetskapen att jag har inga känslor what so ever för mannen som somnar bredvid mig varje natt, men att jag bara har känslor för hans pengar.
då somnar jag hellre bredvid mannen jag älskar högt och lever medelmåttigt ekonomist .

aja , nu fick jag det sagt med :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • Om

    Min profilbild

    RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON